Juba vana-eestlased teadsid
öelda, et harjutamine teeb meistriks. Aga kas ka Eesti autoralli meistriks?
Olgu meistriks või mitte, aga kindel on see, et harjutamine aitab küll. Ja
ralli on kindlasti ala, kus kogemus ja seeläbi ka kiirus tuleb ainult sõidetud
kilomeetritest.
Karel on kurtnud, et keeruline on
rada niimoodi kirja panna, et ralli ajal ka täpselt teaks, mis ees ootab. Ja
kui täpselt ei tea, siis ei saa ju ka kiirust korralikult üleval hoida. Aga kus
häda, seal ka abi. Nii juhtuski, et võtsime Egoni autosse ja läksime metsa
legendi õppima. Kuus tundi ja mõnikümmend nö katsekilomeetrit hiljem sai see
asi ikka paremaks küll :) Samas on kindel, et see ei olnud „esimene ja viimane“ taoline treening, vaid
selleks, et muudatused korralikult nö kätte saada, tuleb olla järjepidev. Seega
on üsna kindel, et meid näeb juba 12. juulil toimuval Võrumaa rallisprindil
teooriat praktikas harjutamas :)
Kareli kolm kätt :) Alustuseks õppisime teooriat ja panime paika korraliku algbaasi.
Koolituse põhjalikku sisu ma siin
ei kirjuta, kes soovib, saab alati ise Egoniga ühendust võtta ja täpsemalt
järgi uurida. Aga nii palju võin öelda küll, et meie muutsime legendi päris
palju ja just kurvi kirjelduse osas. Tähtis on see, et algbaas oleks paigas ja
see, kui palju muinasjuttu igale kurvile juurde kirjutada, on juba igaühe enda
otsustada. Ilmselt ei olegi aga palju juttu juurde vaja, kui kurv (selle
number) on alati pandud kirja samadel
alustel, sest siis on ju teada, et kui on näiteks 4, siis see on täpselt
selline ja selline. Ja iga kord on täpselt selline ja selline. Ka meie alustasime täitsa
algusest ja algus oli raske :) Väga keeruline on teistmoodi mõtlema hakata. Meie pidime muutma juba seda, et
kas kirjutamise ajal keskenduda kurvi raadiusele, teistele kurvi elementidele või
kurvi läbimise võimalikule kiirusele. Aga iga kilomeetriga läks paremaks ning
ühel hetkel sai uus süsteem juba täitsa omaks. Eks me alguses püüdsime sellele
vastu ka võidelda, no niimoodi sisemiselt :) aga hakkas vaikselt ikka külge jääma. Nüüd tuleb lihtsalt ise järjekindel olla
ja võistlustele ning trennidele ei tohi pikka pausi vahele jätta. Targad
vana-eestlased ütlesid ju sedagi, et järjekindlus viib sihile :) Ja teooriat praktikas proovida
sihime me, nagu eespool öeldud, 12. juulil Võrumaa rallisprindil.
Õhtuks saime raamatutäie tarkusi.
Siinkohal ka väike kiidulaul meie
koolitajale. Egon on väga hea koolitaja. Rahulik ja on nõus põhjalikult selgitama, miks
midagi muutma peaks ja mida see tegelikult praktikas juurde annab. Ja Egoni
kogemusi ja nõuandeid tasub uskuda, on tal neid rallist ikka juba aastaid ning
kindlasti on tegemist Eesti tippsõitjaga.
Kokkuvõttes tasub siis uskuda nii
vana-eestlasi, kes on aegade jooksul palju tarkusi loopinud, kui ka neid,
kellel rohkem kogemusi ja nõus neid ka teistega jagama. Aitäh Egonile hea
koolituse eest! Ega muud olegi, kui harjutamine teeb meistriks, seega õppida,
õppida, õppida!
Ahjaa, kas te teate, kuidas on
kuulus Lenini eelmainitud lause läti keeles?
„Kukitas, kukitas, kukitas,
mukitas Lenin“
Lõbusat jaani! ;)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar