On hetki, mis tuletavad meelde,
et elu on habras ning see, mida me armastame, võib olla ohtlik ja julm.
29.-30. mail sõideti Harju- ja
Järvamaa teedel järjekordne Eesti meistrivõistluste etapp.
Ralli algas meie jaoks päris hea neljanda
tulemusega Väo karjäärikatselt. Kui tutvumise ajal tundus, et see saab üks
hirmus katse olema, siis tegelikult hooga ja heade amortidega sõites oli katse
vägagi nauditav. Ja kõik asjad olid seal korraga olemas: kurvid, sirged, nukid,
kivid, augud, vesi, madal päike, tolm ning kiired konkurendid :) Ja adrenaliini sai ka
ilusti verre. Öö oli minu jaoks aga rahutu ja praktiliselt magamata. Natukene
veel harjumatu legend hoiab närvid pinges :) Kirjutamise ajal oli endiselt raske rütmi saada, hooga sõites aga jookseb küll.
No on kurivaim!
Teise päeva algus oli
tagasihoidlik. Ralli teine katse oli väga libe ning auto tundus ka jauravat,
sest isegi sirgel lõigul oli teda võimatu otse sõitma saada. Lisaks mõned
natukene liiga pikaks läinud kurvid, kus põllult lisa tuli napsata. Kirja läks
alles klassi kuues aeg. Kolmandal katsel suutsime end kokku võtta ja Honda
hakkas ka vist kruusaga harjuma, igatahes läks see paremini ja ajagi saime
esikolmikusse. Kokkuvõttes olime tõusnud samuti kolmandaks. Ringi viimane,
ralli neljas kiiruskatse, läks samuti paremini, hoidsime kolmandat kohta ning
suurendasime natukene tagumistega vahet. Seejärel saime hoolduspargis ka pisut
lustielu elada. Viiendal katsel hakkas hoogu ka
tulema, parandasime enda aega 10 sekundit ning suurendasime tagumistega vahet
veel mõne sekundi. Samas läksid noored järjest rohkem eest :) Meil vanainimestel on
see noortega võitlemine ikka järjest keerulisem, no nad lihtsalt on nii kiired :)
Meie ralli lõppes sisuliselt juba
kuuenda kiiruskatse lõpuosas, kui mootorist jõud kadus. Seitsmenda katse
veeresime läbi, näiteks keeldus Honda pikal sirgel kiirust üle 160 kogumast,
mis tähendas, et sellel kiirel katsel kogusime hulga kaotussekundeid. Jõudsime
küll ilusti hooldusparki mehaanikute hoole alla, kuid 45 minutit ei olnud
piisav, et viga leida. Paremaks nagu läks, vähemalt otsustasime hooldusest
kaheksandale katsele sõitma hakata, kuid juba mõnisada meetrit hiljem pöörasime
tagasi, sest nii-öelda pooliku autoga ei ole mõtet metsavahele minna. Koha
oleksime niikuinii kaotanud, lisaks oleksime riskinud suuremate tehniliste
kahjudega. Tänaseks teame, et kuuendal katsel põhja alt läbi käinud Ülemiste
järvest metsa eksinud Linda kivi :) tegi kütusepumbale liiga ning Honda ei olnud nõus väiksema kütusekogusega
endast parimat andma ning kukkus jonnima. Ja niimoodi ma täitsingi
katkestamisteate ning tuletasin meelde, mis tunne see katkestamine üldse on. Seejärel saime minna teistele raja äärde kaasa elama. Meie boksi
Hondadest oli rajal veel vaid vend Tõnu, kes ralli tubli viienda
tulemusega lõpetas. Ise muljetas, et kolmeaastane võistluspaus on oma jälje
jätnud, kuid viimastel hakkas juba nagu natukene meelde ka tulema.
Enda sõiduga saame kokkuvõttes
rahule jääda. Sõitsime ilusti esikolmikus ning parandasime korduvatel katsetel
iseenda aegasid, kuni… jah, kui pidi nii minema, siis pidi. Hea kogemus oli
kindlasti, sõitsime esimest korda kruusal ning Karel sai minu ja autoga
koostööd harjutada. Saime hakkama küll.
Edasised plaanid ei ole veel täpselt
paigas. Sobivate asjaolude korral sõidame äkki isegi Leetu, 12.-13. juunil
peetavale Samsonas Racing Rally Utenale vennale konkurentsi pakkuma. Augustis
toimuval Tallinna rallil oleme aga kindlasti stardis. Meistrivõistluste seis
läks nüüd pingelisemaks, seega on selles osas veel kolmel rallil võimalik
tulemust parandada.
Aitäh mehaanikutele Sven, Andrus
ja Martin, vahvatele fännidele (pssst… ärge kõvasti rääkige, aga minu ema-isa
käisid ka raja ääres piilumas ning mõlemale lapsele pöialt hoidmas, kuigi
alguses lubati muude asjadega tegeleda :))
ning fotograafidele, kes meid kaamera sisse kinni püüdsid.
Laupäev, 30. mai, oli rallispordis
väga traagiline.
" ... mõni hetk on elus valusam kui
teine, mõni hetk on kohe väga-väga valus…"
Jaan Tätte
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar