Vaatamata sellele, et Tallinnas
oli juba nädalajagu vihma sadanud ning lund üldjuhul enam kuskil ei paistnud,
ei olnud tulemas ühtki teadet, et Eesti meistrivõistluste teine etapp- Võrumaa talveralli 2015- ära
jääks. Ja miks oleks pidanudki, kui Haanjas ja Võrumaal lund täitsa korralikult
oli ja teedki jäised ning libedad.
Nii sättisingi kolmapäeva õhtul
kodus asjad kokku ning neljapäeva hommikul võis teekond Võrumaale alata.
Siinkohal suur aitäh Ilmarile, kes meie kleepsud ja koopiad veel ööl vastu
neljapäeva Statoili jaama toimetas, et ma need sealt hommikul ilusti kätte
saaksin. Muide, kleepsud on alati väga olulised, kindlasti annavad ka paar
hobust juurde :)
Ilm oli udune, sadas vihma ja lund Harjumaal igatahes ei olnud
Kolmapäeval õnnestus meil endid
ka ühte Puka taga sõidetud trenni sisse smuugeldada, et natukene autot proovida
ja ka koostööd harjutada. Olime siis nädal varem küll ühel rahvarallil koos
autos istunud ja seal ka ilusti hakkama saanud, aga neid kahte võistlust ei
anna võrreldagi. Lisaks oli auto hoopis teine, rehvid teised, hoog teine ja nii
edasi. Trenni esimene läbimine oli rahulik, Karel proovis, kuidas auto
kiirendab, kuidas pidurdab ja mismoodi rehvid peavad. Mul oli kõrval natukene
igav, tempo oli liiga maas, aga vähemalt lubati, et läheb kiiremaks :) Teine ja kolmas läbimine olid palju paremad ning niimoodi hakkas vaikselt ka
rallitunne sisse tulema. Testiga jäime rahule, auto oli hästi ette valmistatud
ning saime ka natukene aimu, millised teed meid lisakatsetel ees oodata võivad.
Neljapäeva õhtul saime ülejäänud aja niisama Võrus chillida. Nii vahva oli üle
pika aja jälle teisi rallisõitjaid näha ja jutustada. Öö oli rahutu, lisaks
sellele, et ma võõras kohas niigi halvasti magan, on Kubija hotellis täiesti
kohutavad padjad.
Reedel saadeti meid metsa katseid
kirja panema. Sellist kirjutamist polegi varem olnud. Teed olid täiesti jäised
ja väga libedad, seega liikusime keskmiselt 40 km/h ning mõnel korral tuli ka
peatuda, et kedagi kraavist välja aidata või lihtsalt oodata, millal tee jälle
vabaks saab. Kirjutamisgraafik oli mõnusalt vaba, seega sai lõuna ajal lausa
tund aega hotellis tududa. Ilmselt aitasid kaasa külm ilm ja väike kiirus, aga
see on üks väheseid Lõuna-Eesti rallisid, kus ma kirjutamisel ajal katsete
lõpus hinge välja ei vaakunud, seega oli kõik positiivne. Aga seda ma pean küll
tunnistama, et üle väga pika aja tundsin ma juba reede õhtul, et korralik närv
hakkab sisse tulema. Laupäeval pidi ju kõik teistmoodi olema. Teine piloot,
teistsugune legend, auto küll sama, kuid siiski omamoodi ning teine ka
võistlusklass. Kõik muu ei olegi nii oluline, aga mind tegi murelikuks
teistmoodi legend ja mitte selles mõttes, et legend ise oleks kuidagi vale,
vaid sellepärast, et mina ei olnud sellist legendi varem lugenud. Seal otseselt
ei olnud ju midagi väga teistmoodi, aga mõned uued sõnad ja teistsugune rütm.
Ma ei oskagi seda erinevust otse kirjeldada, lihtsalt tunne oli nii erinev,
muidu välja nägi ikka samasugune, et vasakule ja paremale ja üles ja alla.
Lõuna-Eesti ju. Ahjaa, sel aastal oli legendis sõna „nukk“ 158 korda :)
Laupäeva hommikuks olin ikka
korralikult närvis. Pole väga ammu enam niimoodi tundnud. Öö jäi magmata. Samas
hoolduspargis rahunesin kuidagi maha, kõik oli kodune. Samad mehaanikud,
samasugune auto ja hilinemisteta toimingud :) Karel veel vantsis
hotellist jala hooldusesse, et enne kiiruskatseid üles ärgata. Hiljem
kommenteeris, et olevat nagu kasu olnud küll.
Hommik hoolduspargis. Tundub tulevat asfaltiralli :)
Katseid sõitsime neljas osas kahe
kaupa, alguses üks ja teine ja siis sama ring uuesti, hiljem karussellis veel
kaks erinevat katset, aga siis üks katse korraga. Minu legendikartus läks üle
kohe esimese kiiruskatse esimesel kilomeetril. Jooksis ilusti rütmi ja pidas
väga hästi. Katse alguses ei olnud minul absoluutselt mingit aimu Kareli
võistluskiirusest, seega oli katse lõpus aegasid vaadates päris põnev. Ja
tulemus oli minu jaoks meeldivalt üllatav, kolmeteistkümne lõpetaja hulgas oli
meil kolmas aega! Nii, et ralli tõotas veel põnevamaks minna. No põnevaks läks
meil muidugi juba esimesel katsel, kui ca kolm kilomeetrit enne katse lõppu
jõudsime järele eesstartinud leedukatele. Sõitsime siis mõnda aega sabas, kuni
nad nägid ja meid mööda lasid. Kahe katse vahel käisin leedukatelt uurimas, et
kas neil autol midagi viga. Ütlesid, et nad magasid ühe kurvi maha ja käisid
natukene väljas, seega ei hakanud ma kohe teise katse vanemalt lisaminutit
nuruma. Aga teisel katsel saime nad samuti kätte, õnneks ca kilomeeter enne
finišit, seega ei pidanud enam mööda suruma. Igatahes küsisin ma seejärel uuele
ringile võistluse juhilt lisaminuti. Aegasid vaadates, siis teisel ringil me
neid kätte ei oleks saanud, küll aga näinud, sest olime neist ikkagi ligi
minuti kiiremad. Teine katse peatati kümneks minutiks, sest poolakad olid Clio
katusele ajanud ja selle keset rada parkinud. Meie aga sõitsime oma tempos ja
püüdsime koostöös leida kiirust ja stabiilsust. Tasuks jällegi klassi kolmas
aeg. Ees olid hullud saarlased, kes, nagu me hiljem teada saime, söövad
tuhlist, notti ja kala, et nii kiired on :) Kusjuures, mehaanik
käis saarlastelt veel uurimas, et mis see nott üldse on :))) seega on kuni
maini menüüs ainult kartul, kaste ja kala :)
Kolmas ja neljas katse, mis olid
esimese kahe kordused, läksid jälle tõusvas tempos, samas midagi olulist ei
juhtunud. Mõlemalt katselt taas kolmandad ajad ja sai juba üpris selgeks, et
kumbagi saarlast enam ei püüa. Pärast neljandat katset viisime auto regruppi ja
saime ise 76 minutit puhata ja mängida. Mina muidugi marssisin terve
hoolduspargi läbi ja lobisesin kõigiga. Karel kükitas hooldusbussis ja kurtis,
et külm on. Ilm oli tõesti päris jube, niiske ja tuuline paari soojakraadiga. Samas
sõita oli hea, üldse ei hakanud palav. Tegelikult ei hakanud soegi, käed oli
stabiilselt jääs :)
Kaido käis hoolduspausidel vaatamas, kas oleme mootoriga ilusti käitunud. Olime.
Edasi suundusime uutele
katsetele, mida sõideti karussellis ehk nii, et sõidad katse läbi ja siis kohe
sama katse uuesti. Viiendal katsel ei saanud mina absoluutselt rütmi ja
põhimõtteliselt kokutasin terve aja. Karel küll ütles, et ta sai aru küll, kuhu
sõitma pidi, aga kindlasti on väga raske sõita, kui kõrval ebakindlus istub. Kuuenda
katse eel püüdsin korralikult keskenduda ja muud mõtted välja lülitada. Mul on
millegipärast ikka nii, et kui vahed eesolevate ja tagumistega on turvalised,
siis ma ei suuda enam nö mulli minna. Mul peab ikka kogu aeg pingeline olema. Aga
igatahes suutsin end kuuendal kokku võtta ja see katse läks meil vist üldse
kõige paremini. Seda näitab ka aeg, sest kuigi me Sandrit kätte ei saanud, oli
1-sekundiline kaotus kilomeetrile kahanenud väga väikeseks. Ja see tegi muidugi
rõõmsamaks. Kuuenda katse järel viis tee meid taas hooldusesse, kus lisaks
kõigele muule ka lisatuled ette kruviti, sest viimased kaks katset tuli sõita pimedas.
Žikaan läks hästi. Kaasavara rahvaspordist :)
Ülesõit eelviimasele katsele läks
päris kiireks, sest Haanja teed on hirmus kurvilised ja vastusõitjaid oli väga
palju, seega ei saanud korralikus tempos liikuda. Napp jõudmine aga tähendas
seda, et autost enne katset välja ei saanud. Ja see tähendas omakorda, et Karel
hakkas peavalu kurtma. Seitsmes katse oli suhteliselt katastroof. Esiteks oli
raske endal rütmi saada ja teiseks oli katsel mitmeid autosid raja ääres (kokku
lausa 4-5), mis omakorda segasid. Ja kolmandaks oli pime :) Lisatuled võivad ju olla, aga läbi küngaste need ikka ei näita. Samas ei
tohtinud me ise mingeid lollusi korraldada, et ilusti kolmandal kohal püsida.
Ja talverallil piisab ühest liigselt lõigatud nurgast, et mitukümmend minutit
hanges istuda. Vähemalt saime katse lõppu. Viimane katse läks paremini, lõpuks
parandasime iseenda aega enam kui 10 sekundit. Aga sellel katsel elasime üle ka
meie ralli kõige ärevama momendi, kui suurel kiirusel üle künka sõites sirge
asemel seotud parem- ja vasakkurv olid. Peavalu oli Karelit nii palju häirinud,
et ta enam mu sõnadele keskenduda ei suutnud ning kuulis kurvi liiga hilja (sel
hetkel ma juba kordasin, ilmselgelt paanikas, et esimesele ütlemisele
reaktsiooni ei järgnenud :) ). Aga Karel ei andnud alla ja hoidis auto rajal, nii
et isegi mina kõrval hämmingus olin :) Ma jõudsin igatahes
valli hinnates mõelda, kui kaua kaevamiseks aega minna võiks :) Minu jaoks on siiani müstika, kuidas tal see üldse õnnestus. Terve auto oli
käsi täis :) Ja kusjuures, esimesena tulnud paremkurvis me ei puutunud isegi valli! Sealt ei
olnud lõpuni enam palju sõita, aga Karel andis igatahes alla ja keeldus lõpuni
võitlemast :) Loomulikult oli ju ajaparandusest olulisem see, et me üldse lõppu jõuaksime. Ja
lõpus olime taaskord klassi kolmanda ajaga, mis tähendas, et nüüd jääb üle vaid
ilusti parc fermesse jõuda.
Enne holdingut ja poodiumit oli
veel natukene aega. Kobisin autost välja, pakkisin end jopesse, mütsi ja
kinnastesse, sest endiselt oli väga küll ning veel külmemaks läinud, ning
lobisesin vanematega. Varsti kamandas Karel mind autosse tagasi, sest ta keelduvat
üksi rallit lõpetamast ja kui ma vastu jonnin, siis pean karistuseks ise jala
parc fermesse kõmpima. No kuulasin igaks juhuks sõna, sest sellise külmaga
poleks küll tahtnud teise linna otsa kõmpida. Lõpetamine oli vahva, holdingus
anti kommi (aitäh, Mare!), poodiumil šampused (aitäh, ema-isa!) ja siis ootas
võistluse juht isiklikult keskuses lilledega (aitäh, Gabriel!). Niiiiiiiiiiiiii
armas! Šampus maitses hästi ja minul oli küll siiralt hea meel lõpetamise ja
poodiumikoha pärast. Minu jaoks oli olnud viimaste aastate üks raskemaid
rallisid ja seda just põhjusel, et Lõuna-Eestis tuli lugeda uuele inimesele
teistsugust legendi. Karel tundus pisut pettunud olevat, et saarlastele vastu
ei saanud. Aga, Karel, hooaeg tuleb ära sõita, kogemusi koguda ja siis vaadata,
kas saab vastu või ei saa :) Küll saama hakkab! Ja auto oli ju väga hea, sellega
saab kindlasti kiiremini sõita :)
Aga stabiilsed olime küll :) Õigemini terve esikolmik, sest Torn võttis kõik katsevõidud, Sepp oli kõikidel katsetel teine ja meie kõikidel kolmandad. Aga meie kiituseks saab veel seda öelda, et kui me alustasime rallit 52. kohalt startides, siis pärast nelja katset olime tõusnud 26. kohale ning ralli lõpetasime 24. kohal. Seega 28! absoluutarvestuse kohta tõusime. Loodetavasti ei panda meid järgmine ralli enam nii taha startima.
Aga stabiilsed olime küll :) Õigemini terve esikolmik, sest Torn võttis kõik katsevõidud, Sepp oli kõikidel katsetel teine ja meie kõikidel kolmandad. Aga meie kiituseks saab veel seda öelda, et kui me alustasime rallit 52. kohalt startides, siis pärast nelja katset olime tõusnud 26. kohale ning ralli lõpetasime 24. kohal. Seega 28! absoluutarvestuse kohta tõusime. Loodetavasti ei panda meid järgmine ralli enam nii taha startima.
Autasustamisel anti karikad ka
pihku ja pakuti söögiks head-paremat. Mina pidasin vist umbes kella üheni
vastu, aga siis said kaks eelnenud magamata ööd võitu. Uni oli lõpuks ometi
magus ja unenägudeta. Aga padi oli ikka kohutav :)
Ja niimoodi võiski hommikul kojusõit alati. Hoopis teistmoodi :)
ILUSAT VABARIIGI AASTAPÄEVA!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar