Kui õhtud on hommikust targemad


Mõnikord on nii, et
õhtu on hommikust targem

Rahvarallides on täna kehv seis, aasta alguses kalendrisse pandud kaheksast võistlusest on käesolevaks hetkeks alles 4, millest omakorda kolm juba sõidetud. Pärnu rahvaralli ootab ees oktoobris ning Lääne-Eesti korraldajad on õnneks andnud lubaduse septembris ühe asendusetapi tegemiseks. Seega saab aasta lõpuks vast ikka viis kokku. Siin on muidugi mõttekoht ka komiteele, et kuidas saaks tagada selle, et korraldajad oma esitatud taotlused ka ellu viiksid ega kergekäeliselt loobuks.

No igatahes, on, mis on, aga 17. augustil sättisime koos Raidoga end Ristile, et seal EAL KV rahvaralli kolmandal etapil osaleda. Meie eelmine rahvaralli oli 2. veebruaril sõidetud Pandivere võistlus, kus me viimasel kahel kiiruskatsel piduriteta sõitmisega võimaliku poodiumikoha käest andsime. Ja üleüldse ootas Raidot ees tema esimene kruusaralli. Päris vinge oli muidugi see, et meie arvestusklassis startis 22 meeskonda!

Aga nüüd natukene võistlusest lähemalt ka. Hommikune äratus Tallinnas ei olnudki nii varajane, kuigi me kaheksa paiku juba Risti poole sõitsime. Minu jaoks oli siiski laupäeva hommikul kella 7ni magamine puhas luksus :-) Ilm oli pilvine, kuid pigem tundus, et läheb ilusaks ning olgu öeldud, et ilusaks see läkski. Mandaadist saime oma numbrid ja paberid kätte, tehnilises vaadati auto üle ja niimoodi me starti saimegi.

Kokku sõideti kolmel erineval katsel, mida igaüht kolm korda läbiti. Esimene oli Risti asulas 2,06 kilomeetri pikkune kruusakatse. Esimesel korral saime seal klassis 9. aja. Polnud hullu, kuigi pidurdusmaad väga paigas ei olnud. Teine katse oli Piirsalus, 3,54 km pikkune ning kulges osaliselt asfaldil. See katse tuli juba paremini välja, saime klassis lausa 3. aja. Kolmas katse oli Kuijõel, pikkuseks 2,53 km ning profiililt tegelikult neist kõige igavam, selline sirgetel põlluvaheteedel žikaanidega pikitud rada. Aga tundus, et kõigi jaoks see katse väga igav ei olnud, sest just seal katsel oli kõige rohkem väljasõite ning ka üks katus, mis on rahvarallides väga haruldane asi. Õnneks oli meeste endaga kõik korras. Meile see katse igatahes ei sobinud, saime seal kõik korrad suhteliselt kehva aja, esimesel katsel klassis alles kümnendad. Nii, et kolme katse järel olime klassis kokkuvõttes kuuendal kohal, kuigi vahed eespool olijatega olid väikesed. Ise olime rahul, sest esimene kruusaralli ja meist tagapool 16 meeskonda, kellel enamusel oluliselt suurem kogemus. Teisel ringil püüdsime juba rohkem. Ja läks ka paremini, neljandal katsel saime viienda aja, viiendal katsel taas kolmanda aja ning kuuendal katsel kuuenda aja. Teise ringi lõpuks tõusime ka üldarvestuses koha võtta kõrgemale ning suutsime tagapool olijatega pisut vahesid suurendada. Kolmas ring parandasime oma aegasid veelgi, seitsmendalt katselt viies aeg, kaheksandalt taas kolmas (mingil kummalisel põhjusel olime sel katsel alati kolmandad) ning viimaselt katsel viies aeg. Viimase katsega me väga sinasõbraks ei saanudki, kuigi kolmandal korral parandasime esimese läbimise tulemust lausa 11 sekundit ning saime lõpuks aja alla kahe minuti. Kolmanda ringiga jäime ise kõige rohkem rahule. Tulemusi siis veel ei teadnud, aga igatahes kui need tulid, siis selgus, et olime tõusnud klassis kolmandaks ja seda ülinapi 0,2-sekundilise eduga neljanda koha ees. Puhas rõõm :-) Absoluutarvestus olime 14. kohal.

Nii, et pärast anti karikad ja šampused ka ning eriti hea meel on punktide üle, kuivõrd meie sel hooajal ühe rahvaralli vahele oleme jätnud. Aga huvitav oli ka see, et kaheveduste suures klassis olid poodiumil kõik kaardilugejad naised: esimene koht Sander Siniorg ja Annika Arnek, teine koht Marko Kukuškin ja Monika Mäeste ning kolmandad meie. Lahe :-) Ahjaa, tundub siiralt, et ma pean ikka blondeerimisse minema :-D

Kui laupäeva õhtu oli lõbus, siis pühapäeval kell 3 ärgata, et Vastseliinasse rallisprindile tööle sõita, oli väga raske. Lõpuks kujunes nii, et 24 tunnist 20,5 kulus autospordile ja 3,5 unele :-)



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar